sobota, 19 marca 2011

Babka czekoladowa

Babka czekoladowa
Z pewnością najlepsza babka czekoladowa, jaką jadłam. Zdecydowanie polecam. Z przepisu Komarki.
Składniki:
  • 12 dag gorzkiej czekolady + dodatkową tabliczkę na polewę
  • 3 łyżki mleka
  • 15 dag miękkiego masła
  • 15 dag cukru
  • 3 jajka
  • 20 dag mąki
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 łyżka kakao

Czekoladę (12 dag) z mlekiem rozpuścić w kąpieli wodnej i ostudzić. Masło utrzeć z cukrem na puszysty krem. Dodawać po 1 jajku, stale ucierając. Na koniec wlać czekoladę i wymieszać.
Mąkę, proszek do pieczenia i kakao wymieszać i dodać do ciasta. Wszystko dokładnie wymieszać łyżką. Ciasto przelać do formy keksowej, ja piekłam w tortownicy z kominkiem o średnicy 22 cm. Piec około 40 minut w piekarniku nagrzanym do 180 stopni (sprawdzić patyczkiem, ja piekłam 30 minut).
Upieczoną babkę oblać czekoladą rozpuszczoną w kąpieli wodnej z łyżką masła i odrobiną mleka.
Smacznego :)
Babka czekoladowa

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz